aiuto

Arrampicata e alpinismo su roccia in montagna

aiuto

Messaggioda rmiledi » gio set 06, 2007 9:39 am

Scusare prego il mio italiano e difettoso, perché sono Inglese; e non sono sicuro se questo è il giusto posto per inviare questo messaggio.

Arriverò a Milano l'ottavo settembre e stavo progettando sull'andare a Cinque Torri vicino a Cortina d'Ampezzo per due giorni ed allora all'Rif. Tissi (Civetta) per quattro giorni per arrampica della roccia, ma il tempo non mi sembra buoni.

Può chiunque suggerire le buone alternative?

Grazie.
rmiledi

Messaggioda AlbertAgort » gio set 06, 2007 10:10 am

il tempo sarà buono il 8-9-10! :D

You will have good days. a little rain in the evening of sunday or monday. but nothing important
AlbertAgort

Images: 109

Messaggioda maxkalzone » gio set 06, 2007 10:31 am

maxkalzone

Images: 21

Messaggioda savsav » gio set 06, 2007 10:33 am

savsav

Images: 721

Messaggioda Dolmen » gio set 06, 2007 10:34 am

...A VOLTE LA MIGLIORE MUSICA E' IL SILENZIO...
Dolmen

Images: 52

Messaggioda federicopiazzon » gio set 06, 2007 16:49 pm

Hi rmiledi!

You can choose several places where climb in Dolomites, but in each of them you will find different climbing styles and difficoulties!
If you want some suggest for your climbing trip you 'd better specify what kind of climb you like.

Cinque torri and Civetta are the opposite side of "dolomites climbing world"..so giving some alternatives to you is very hard !

In cinque torri you will find:
- many very easy short trad climbing with good rock and bolted(or somthing like that) belays
- many medium difficult and long sport climbing
the place is "easy to go", it isn't "mountain" at all
It's a good place if the weather isn't so good.

In Civetta you will find some of the hardes longer more dangerous trad climbig route of my country, the ambient of the great NO wall is wild and solitary, you will fight upon all daylong and over.. ice cold loose rocks only few pitons per-pich..
it's the worst place to be when the wheather is going bad!!!

for alternatives:
http://www.summitpost.org/object_list.php?object_type=1&object_name_1=dolomites

here you can get some ideas, it's an overwiev of our mountais and the more famous climb in dolomites.

howether if you tell us what you like to climb(style, meters and difficouties) there's many people here that can help you to choose!

If you've never climb here take care of this: VI grade UIAA(= 5.8/5.9 US) is a rather hard difficoulty here.

bye!
HASTA LA CUMBRE SIEMPRE!
daghe a lo spit!!!!!!!!
federicopiazzon

Images: 85

Grazie per tutte le risposte.

Messaggioda rmiledi » gio set 06, 2007 17:58 pm

Le vostre informazioni del tempo sono probabilmente migliori e sguardi molto più piacevoli del informazioni che ho trovato. Così rimango con il mio programma originale.

Forse non arrampicherò la faccia di N di Civetta (gli non ho informazioni - le ho viste appena quando ho camminato una volta oltre esso), io posso rimanere in Tissi ed arrampicare le cose vicino, come Solda, e Torre Venezia.

Dovrei potere arrampicare VII tradizionale nella maggior parte dei posti.

Ancora una volta grazie tutto - ora devo imballare.

Sono rimosso per arrampicarmi per la prima volta in Italia.

Crank on!
rmiledi

Torna a Arrampicata in montagna